У Запоріжжі вперше побував міністр інфраструктури України
Враховуючи стан справ у Запоріжжі в цій сфері, знайомитися було з чим: під час візиту міністр встиг відвідати електровозоремонтний завод, річковий порт і, звичайно ж, багатостраждальні мости. У програмі поїздки була і перевірка запорізьких доріг. Також Пивоварський зустрівся з представниками місцевого транспортного бізнесу – дискусія тривала півтори години. А після цього була прес-конференція з журналістами, на якій міністр відповів на декілька важливих запитань, які вже не перший рік знаходяться в статусі злободенних.
военнослужащих
«Рідні» проблеми
Більшість інфраструктурних проблем, які Пивоварський знайшов у нашому місті, вже давно відомі запоріжцям: пасажироперевезення, мости, якість доріг, технічне забезпечення залізниці – все те, що турбує мешканців уже декілька років. Разом з тим міністр обнадіяв запоріжців:
– Це все робочі проблеми, які можна вирішити.
Також серед основних проблемних питань Запоріжжя Пивоварський назвав відсутність інформаційного зв’язку між міністерством та місцевою владою:
– Багато питань, які сьогодні називалися проблемними, на державному рівні вже обговорюються і навіть вирішуються. Зі свого боку я буду намагатися налагодити зв’язок між керівництвом міністерства та місцевими прес-службами.
военнослужащих
Мости під особистий контроль
Уже протягом 10 років одним з найбільш злободенних питань для запоріжців є недобудовані мости. Міністр заявив, що будівництво консервуватися не буде – це обійдеться набагато дорожче, ніж продовження робочого процесу:
– Переді мною поставили завдання – знайти 200 мільйонів гривень на мости. На сьогоднішній день ми маємо технологічні, фінансові та управлінські проблеми. Технологічно можливо завершити будівництво до кінця 2016 року. Але питання не тільки в грошах – дуже важливий технічний плавзасіб, який потрібен для будівництва, знаходиться в Криму. Це створює особливу пікантність. Я беру це питання під особистий контроль.
военнослужащих
Гармонізація пасажироперевезення
Ще одна проблема міста, з якою запоріжці зіштовхуються кожного дня, – пасажироперевезення. На прес-конференції обговорювали і її:
– Цього тижня ми з профільними міністрами вже частково лібералізували тарифоутворення на пасажирські перевезення. Тепер нам буде простіше реагувати на тарифи у зв’язку з підвищенням вартості палива. І враховуючи те, що ми йдемо до Європи, в нас повинні бути певні європейські стандарти – в міністерстві вже запустили процес гармонізації українського та європейського законодавства у сфері пасажирських перевезень. Але ви повинні розуміти, що це не дуже швидкий процес: необхідно вибрати якісну європейську модель й адаптувати її до наших реалій.
военнослужащих
Аеропорти
Найважче міністру далися питання про стан авіаційної галузі в регіоні. І якщо з проблемами міжнародного аеропорту він трохи знайомий, то на питання про Бердянський аеродром (зокрема, про те, що Бердянська міська рада лобіює інтереси Ріната Ахметова і хоче передати йому об’єкт у користування) міністр чесно відповів:
– Я зверну увагу на це питання. Я не чув про цю проблему.
Разом з тим Пивоварський заявив, що міністерство планує розвивати місцеві аеропорти. І, водночас, зауважив, що в запорізького аеропорту є одне серйозне обмеження – його локація, через яку він є незатребуваним.
военнослужащих
Масштабне завантаження ЗЕРЗ
Ні для кого не є секретом, що і з залізничним транспортом у Запоріжжі – проблеми. Особливо болюче питання – якість техніки. Задля вивчення цієї проблеми міністр побував на електровозоремонтному заводі.
– На сьогодні вже видані доручення на підписання контрактів на ремонт 35 одиниць залізничної техніки. Моя позиція є такою: завод необхідно завантажити на повну потужність. Ми всі розуміємо, що залізниці потрібно оновлення рухомого складу. Разом з тим замовлення нової техніки може затягнутися на рік-півтора. Що нам робити цей час? Не зупиняти ж рух. Саме тому ми повинні ремонтувати вже вироблене обладнання. І краще нехай це буде мій головний біль, де знайти гроші, ніж головний біль двох з половиною тисяч працівників, як прогодувати сім’ю. Я думаю, що гроші знайду. Повна потужність ЗЕРЗ – це ремонт до 120 машин на рік. Керівництву заводу я буду ставити завдання локалізації виробництва. Якщо «Укрзалізниця» витрачатиме гроші на ремонти, то хай витрачають їх на комплектуючі, вироблені українськими руками. Щоб таким чином, через ремонт тяги, розкручувалися колеса економіки України. Щоб інші суміжні підприємства отримували від цього якийсь ефект. Щоб люди в інших областях одержували зарплату й ходили на роботу не три-чотири дні на тиждень, а повноцінній робочий тиждень, – зауважив Пивоварський.
военнослужащих
Цілорічна навігація
Не оминули стороною й річкову інфраструктуру. Під час прес-конференції міністр заявив, що можлива відміна закриття навігації по всій Україні:
– Цього року ми і так відкрили навігацію на місяць раніше. У подальшому буде підійматися питання повного скасування закриття навігації. У багатьох
країнах світу вона не закривається, тому ми плануємо розглянути цей варіант.
Також на зустрічі міністр проанонсував глобальну реформу «Укравтодору». Вона стосується взаємовідносин держави та місцевої влади в питанні якості дорожнього покриття. За словами міністра, вже за три роки запоріжці зможуть відчути під своїми ногами нову якість європейських доріг.