Запоріжці потерпають від транспортних злодіїв

Шахрайський запорізький автосалон, таємниче зникнення машини зі спецмайданчику ДАІ, одеська компанія, в якої пропали два десятки авто, – здавалося б, усі ці історії не мають спільного знаменника. Але їх поєднує одна потерпіла сторона: у 2008 році запоріжець придбав машину в місцевому автосалоні, у 2013 році на неї наклали арешт, у 2014 – затримали, а в 2015 вона щезла зі спецмайданчику на посту ДАІ.
image-21-07-15-12_05-9

Відголоски з минулого
Декілька років тому в Запоріжжі викрили автосалон, що наживався на довірливих покупцях машин, –
«УкрСпецТрейдКорпорейшн». У біль-шості випадків компанія діяла за наступною схемою: клієнт підписував договір купівлі-продажу, оплачував нову машину двома частинами – готівкою та через банк, але автомобіль так і не отримував. Одна й та сама автівка на папері могла продаватися по декілька разів. Урешті-решт директора компанії затримали та ув’язнили за цілу низку злочинів. Проте цим арештом історія не закінчилася. Вона нагадує про себе й сьогодні. Справа в тому, що «УкрСпецТрейдКорпорейшн» «кидав» на гроші не всіх своїх клієнтів – дехто з них таки отримав придбану автівку. Одним з них був Сергій Михасик.
У 2008 році ПП «Михасик» придбало в автосалоні «УкрСпецТрейдКорпорейшн» машину Mitsubishi L200. Автомобіль був зареєстрований у ВРЕР та отримав державні номери. До 2014 року автівка експлуатувалася власником приватного підприємства Сергієм Михасиком. 25 червня минулого року машину зупинили на посту ДАІ, на трасі Бориспіль – Дніпропетровськ – Запоріжжя: водію пояснили, що спрацювала система контролю «Рубіж», яка збирає інформацію про розшукувані авто. Виявилося, що автомобіль Mitsubishi L200 з 12 червня 2014 року розшукується Малиновським РВ УМВС м. Одеси. На пост приїхала слідчо-оперативна група Запорізького РВ УМВС м. Запоріжжя, і після складання документів транспорт помістили на спецмайданчик посту ДАІ. В районному відділку власнику машини пояснили, що його Mitsubishi L200 значиться викраденою. Заяву про зникнення автомобіля подала одеська компанія «Софт-Макс», яка ще у 2008 році не дорахувалася декількох десятків авто, а потім почала знаходити їх на дорогах всієї України.
военнослужащих
Одного разу в Одесі
У 2007 році одеська компанія «Софт-Плюс» ввезла до України велику партію недешевих машин брендів Mitsubishi та Toyota. Через рік «Софт-Макс» виявила нестачу пари десятків авто, які, як з’ясувалося, в подальшому були реалізовані в різних містах України. В Запоріжжі ці машини продавав автосалон «УкрСпецТрейдКорпорейшн». Кримінальне провадження по факту нестачі авта відкрили в 2013 році. Згодом Малиновський районний суд м. Одеси одним за одним починає виносити рішення щодо накладання арешту на зниклі автівки. Питання викликає той факт, що транспортні засоби в «Софт-Макс» зникли у 2007-2008 роках, а судові позови компанія почала подавати у 2013 році. Майже всі рішення про арешт майна були прийняті за два дні – 3 та 4 грудня 2013 року. Більшість з них ухвалив один суддя Малиновського районного суду – Олег Крижановський. Треба зауважити, що всі два десятки рішень про накладання арешту на автомобілі повторюються майже слово в слово – змінюється лише марка машини та її вартість. Серед цих справ є і позов щодо накладання арешту на авто Mitsubishi L200.
Якщо, згідно з судовим рішенням, відновити хід подій, з позиції компанії «Софт-Макс», яка презентує себе як постраждалу сторону, автомобіль потрапив до «Укрспецтрейд» незаконно: «Згідно висновку судово-почеркознавчої експертизи №14392/02, проведеної в рамках кримінальної справи, підпис від імені директора ТОВ «Софт-Макс» на приймально-здавальному акті автомобілю марки Mitsubishi L200 виконаний не директором компанії, а іншими особами. Покупець у ДАІ зареєстрував транспортний засіб на підставі вантажної митної декларації, що належить ТОВ «Софт-Макс». Також покупець надав у ДАІ для реєстрації автомобіля підроблений приймально-здавальний акт ТОВ «Софт-Макс» та ТОВ
«УкрСпецТрейдКорпорейшен». При цьому під час розгляду судової справи не враховувалася позиція відповідача – нового власника автомобіля. В рішенні
йшлося лише про компанію «Софт-Макс» як продавця та «Укрспецтрейд» як покупця. Але на момент розгляду позову транспортним засобом володіла вже інша юридична особа – ПП «Михасик».
Після того як Сергій Михасик дізнався про існування цього судового рішення, він звернувся до Малиновського районного суду м. Одеси з позовом про зняття арешту з автомобіля. 10 березня 2015 року цей суд задовольнив позов та ухвалив наступне рішення: скасувати арешт, накладений на авто Mitsubishi L200. Суддя зауважив на тому, що попереднє рішення було прийнято без явки особи, яка є власником майна. По суті, у 2013 році суд позбавив відповідача, тобто Сергія Михасика, навіть теоретичної можливості заперечити клопотання слідчого та надати власні докази. Саме тому вже новий суддя прийняв відповідне рішення про скасування арешту.
военнослужащих
Затримання зі зникненням
Отримавши рішення суду на руки, Михасик звернувся до ДАІ в Запорізькій області з метою отримання свого авта зі спецмайданчику. Але йому повідомили, що це неможливо, бо машина ще не знята з бази даних «Рубіж». У подальшому Михасик звертався до прокуратури Малиновського району м. Одеси, Малиновського РВ УМВС м. Одеси та Управління Служби безпеки України в Одеській області. Але авто з системи «Рубіж» так і не зняли.
Поки машина перебувала на спецмайданчику, Сергій Михасик інколи їздив її перевіряти. Під час таких візитів документи та ключі йому на руки не видавали. 8 липня Михасик поїхав на спецмайданчик, щоб знову перевірити наявність автівки, але виявилося, що транспорт зник. На посту ДАІ йому сказали, що треба звертатися до начальника слідчого відділку Запорізького РВВС Дмитра Гизюка. Від нього Михасик і дізнався історію про те, що автомобілем незаконно заволоділи невідомі особи з підробленими документами і що всі матеріали по цій справі направлені до обласної прокуратури Запорізької області.
– З розмови зі співробітником ДАІ я дізнався, що 18 червня автомобіль відбуксували за допомогою іншої машини. Ключі та свідоцтво про реєстрацію також передали невідомим особам, що забрали авто. Коли його забирали, показали якісь документи від слідчого, – розповідає Сергій Михасик.
При цьому власнику авто ніхто не повідомив, що транспорт зник – він виявив це сам і абсолютно випадково. Теоретично машина і на сьогодні має перебувати в базі даних системи «Рубіж». А це означає, що перший же пост ДАІ має її зупинити і відбуксувати на спецмайданчик. Для того щоб затримати автомобіль першого разу, співробітникам ДАІ знадобилося 13 діб – саме стільки днів пройшло між занесенням Mitsubishi L200 в базу системи «Рубіж» і затриманням авта. Зникнення машини зі спецмайданчику Михасик виявив понад два тижні тому, але за цей час її чомусь так і не зупинили. Напрошуються дві можливі версії: або авто зняли з системи ще раніше та не повідомили власнику, після чого невідомі викрали транспорт зі спецмайданчику, або машину забрали ті, хто мав доступ до системи «Рубіж» та міг зняти її з реєстру вже після викрадення.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *